Tengelygomba Kínából - megéri?

A Hungaroringes bukás előtt is tudtam, utána meg pláne, hogy a tengelygomba igenis fontos a motorra. Az EU kiegészítők ebben az esetben elég drágák, és mellesleg elég egyszerű dizájnnal rendelkeznek, persze ettől függetlenül teljesen tökéletesek. Ugyanakkor az ebay.com-ot böngészve egész jó dolgokat találhatunk, mellesleg a Horneten használt kínai is nagyon jól védett.
Lássuk milyen lehetőségeim vannak az ezredes esetén.

Sokáig szemeztem a német GSG mototechnik tengelygombájával, ami tök átlagos megjelenésű tömör műanyag cucc.


Az oldalán ott virít hagyományos unalmas fehérrel a cég logója, és kb ennyi. Sokkal jobban bejövős, amit a CB1000R Neo cafe-hoz készítettek, de az kicsit se kompatibilis az enyémmel.


Biztos a feketét választanám belőle, de akkor is sokkal pofásabb (szerintem) az alakja. Az SC60-ra való ára 51 Euró + posta, vagyis a mai árfolyamon ez bőven 20 ropi felett állna meg. Plusz nagyon tetszik, hogy a lengővillához is készítettek egy bizonyos quick-mounttal felszerelhető gombát. Ez tök jó, de a gyártótól se kaptam egyértelmű választ ,hogy ez miként működik, így inkább letettem róla, mivel a motor most már állványon pihen minden nap, és nincs kedvem minden emelés előtt komoly csavarozgatáshoz.


A másik, ami nagyjából elfogadható az az R&G. Kicsit sem rajongok a márkért, talán azért, mert a legtöbb kiegészítő gagyi. Gondolok itt a blokkvédő burkolatra, vagy a blokk alját védő gomba, stb... A tengelygomba viszont teljesen pofás, bár a mezei felirat itt se tetszik, hasonlóan gagyi, mint a GSG,de annál sokkal vonzóbb ára miatt. Postával valahol 15e Ft környékén állhat meg.


Végül következzen az, amit meg is vettem, bár utólag nem vagyok biztos benne, hogy a legjobban döntöttem. Ebay.com-on találtam rá a következőre, talán 6e Ft volt. Az alakja kifejezetten tetszik. A színes rész eloxált alumínium, nagyon szép a kidolgozottsága, de az egész nem tökéletes.



Az a baj, hogy a tengelycsavar is alumínium, azt pedig véletlenül se merem 59Nm-rel meghúzni, nagy cumi lenne, ha beszakadna...

 
A másik oldalon a tengely pontosan egy szintben van a telóval és a gombában nincs semmi, ami a tengelybe benyúlna. Így egy esetleges zakónál rendkívül könnyen fog a telón megcsúszni, és csak remélni lehet, hogy a feszítéstől nem törik el a gomba tengelye. Nem sok bizalmam van a dologban, ezért nem is raktam fel. Szerencsére akad a családban szakember, aki az alu csavar mintájára készít nekem egyet rozsdamentes anyagból, így ez a gond letudva. A másik oldalra pedig esztergált nekem egy rozsdamentes a daptert, így biztos a helyén marad, ha szükség lenne rá.






Mindez sajnos nem volt elég, összerakásnál derült ki, hogy a jobbos csavar el se éri a tengelygomba tengelyét, de egy csavar centerből sikerült beszeretni M8x80-as imbuszost.
Így már teljesen jó a cucc, de ha ezekért a plusz dolgokért fizetni kéne, akkor a végén biztos többe kerül a kínai, mint pl. az R&G. Szóval nem minden esetben éri meg a Távol-Keleten vásárolni.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése