Új táska a Hepco & Beckertől

Korábban írtam az oldaltáskákkal kapcsolatosan, amit itt olvashatsz el, ha még nem láttad. A neten talált információk alapján és józan paraszt ésszel véleményeztem a Givi 3D600 és a SW Motech Blaze táskát. Most az egészet annyival egészíteném ki, hogy időközben találtam egy ígéretes szettet a Hepco & Beckertől.
Továbbra is az a véleményem, hogy az SW-Motech hengertáska a legjobb választás, ha egyedül túrázol, mert vízálló, strapabíró, és nem olyan rettenetesen drága. Most mégis vettem egy nyeregtáskát, idő múlásával változhatnak az igények, de szó sincs erről, csupán a drága feleségem szeretne velem újra motorozni, így a hátsó ülés foglalt lesz :-)

A 3 esélyes nyeregtáska árak szerint:
- SW-Motech Blaze, a legolcsóbb - 2x 14-21L -  299,95€ -> 95.984 Ft
- Givi 3D600 tartóval - 2x25L 370 -> 118.400 Ft
- Hepco & Becker C-Bow tartó Royster táskával - 2x21L 421€ -> 134.720 Ft


Végül a H&B lett a befutó, igaz az a legdrágább is. Nem vettem volna meg így karácsony előtt, nem volt ez olyan rohadt fontos, de akadt egy hasonló visszautasíthatatlan lehetősség, mit anno a Hornet doboz szettnél, így nem sokat töprengtem rajta. Az történt, hogy böngésztem a külföldi oldalakat, ahogy azt általában szoktam, aztán a Blaze uralta német fórumon megjelent egy H&B táskás fotó, ami felkeltette az figyelmemet. Eleinte csak azért néztem, mert nem láttam eddig CB1000R-re felszerelt fotót, aztán olvasom, hogy ez a szett igazából eladó, ráadásul magyar srác hirdeti. Felkerestem privátba és az eredeti ár feléért hajlandó megválni tőle, szerinte nem is volt használva, az újonnan vásárolt motorjához kapta. Fotók alapján tényleg nagyon szép volt, de próbáltam magam lebeszélni róla, nem kell most ilyenre költeni, aztán hamar felülkerekedett bennem az az érzés, hogy akkor 135e Ft lesz, ha szükség lesz rá... Ezért végül megvettem.
Miért tetszik ez nekem jobban, mint a többi? Nos, itt is csavarozgatni kell a felszereléshez, a gyári rendszámtartót is vissza kell raknom, de ezzel együtt tudok élni, mert vettem már egy komplett sárvédőt irányjelzőkkel tartaléknak (bagóért). Így mindössze 4 csavar és 3 csatlakozó választ el a túramódtól, míg a Hornetnél ez 6 csavar volt.
A tartó rész elég nagy, de nem mondanám olyan rettentessen csúnyának táska nélkül, persze tartósan nem marad rajta. A táska fantázianeve Royster, és a gyártó szerint teljesen vízálló, nem kell rá külön zsák, mint pl. a givi-nél (ami mellesleg szart se ér). Sárga a cipzár, ami egyedül az Akrapovic felirathoz passzol, de ilyen áron ezzel együtt tudok élni. Azér lehet megkérdezem majd Cölöpéket, hogy mennyibe kerülne egy festés. Található még rajta elől-hátul fényvisszaverő is, ami sötétben jól jöhet. Teszünk majd egy próbát az asszonnyal, remélem nem lesz gond a le- és felszállással, és nyugodtan elmehetünk kettesben valahová egy hétvégére.
Mindkét táska 22L-es, vagyis 44L-em lesz összesen, ami papíron több, mint a SW-Motech hengertáskám. Igen ám, de a Hepco táska - ahogy az várható volt - szarabbul pakolható, mint egy hengertáska. Megpróbáltam bezsúfolni 5 napnyi göncöt, de a legfontosabbak már nem fértek be, mint pl. az esőruha, egy hosszú nadrág, és egy meleg bélés a bőrruha alá. Persze lenne még egy kis hely a tanktáskában, de azt pont nem ezért vettem, és minden kimaradt cucc oda se férne be.


 
Vajon megbántam a vásárlást? A válaszom határozottan nem, de szerény véleményem szerint ezek a táskák tökéletesen alkalmatlanok egy 4-5 napos túrára(kivéve, ha elég 2-3 póló meg aláöltöző,stb...), 2 személy esetnén szűkösen 2-re elég lehet.  A Blaze ráadásul csak szétnyitva 21L, a Givi pedig 3L-rel nagyobb, de egy kisebb összeget feltennék arra, hogy egyik se pakolható jobban.

Az én esetemben ugye ott van még a sw motech sportrack, amire eddig is rögzítettem a hengertáskát. Ha arra vennék egy Royster táskást (ami ráadásul quick lock-os), akkor a maradék cuccom is valószínűleg elférne. Megvenni nem fogom és ennek egyszerű oka van, csak a hátsó táska 240, ami ~76e Ft, (Normális?) ami most a fekete péntek esetén is 60e Ft... Oldaltáskával a hengertáska meg felesleges, annyi cuccot nem viszek magammal, de nem is tudnám felrakni. Ha megnézitek a fenti képet, akkor jól látható, hogy az ülés szintje felett van a nyeregtáska. Ha felrakok keresztbe egy hengertáskát (ami természetesen kilóg oldalra), akkor az is pluszba a nyeregtáskát terhelné.
Éppen ezért egyértelmű a dolog. Ha egyedül megyek, akkor marad a hengertáska, mert az bevált. Ha kettesbe megyünk el egy hosszú hétvégére, akkor felpattintom az oldaltáskákat. 

Konklúzió: 134e Ft-ot szerény véleményem szerint nem ér meg a pakolhatósága miatt, de nagyon minőségi cucc.

4 megjegyzés :

  1. Hmmmm,nem sértés,de szerintem a blaze jobban illik a motorhoz.Amugy a hasznalati erteken nem valtoztat.
    Én a nehezebb utat választottam,használt blaze,a tipuspec. tartókar heroin arban.Lemondtam róla,házilag gyártom le.Igy megúszom a táska arában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valoszinuleg a Blazet vettem volna meg, ha erre nem talalkok ra ilyen olcson. A szepseg szubjektiv, nekem ez is tetszik, egyedul a sarga cipzar buzeralja a szememet, de ezen lehet valtoztatni. :-)

      Törlés
    2. Szia Zoltán! Sikerült a tartókar házi legyártása? Lenne róla fotód ha nem titkos?

      Törlés
    3. Sajnos nem, lattatlanba kezzel hazilag 3D tervezés kellene, de nem születtem szobrásznak. Fogcsikorgatva megvettem a gyárit, viszont igy mar le lehet konnyen masolni. Csak felesleges.

      Törlés