Gumi, lánc, fékbetét, olaj, stb...

Egy kicsit visszaugrunk az időben, mert sok dolog történt, amiről még nem volt beszámoló.
Egyszer már elkezdtem összeírni, de jól tettem, hogy ültem rajta, idővel egy kicsit lenyugodtam...
Szóval, az egész ott kezdődött, hogy a Balkán túra előtt hátsó gumit kellett cserélni, mert a motorral vásárolt már nem bírta volna ki a tervezett 2,5e Km-t. Úgy voltam vele, hogy ez egy egyszerű rutinművelet lesz. Elmegyek a motorral gumishoz, ledobják a régi abroncsot, leemelik a polcról az újat, majd virítom a lóvét, s végül elköszönünk egymástól. A valóság már másképp néz ki, sajnos. Nem akarok politizálni, de biztos erősen köze van ahhoz, hogy munkaerőhiány van nálunk pár éve, éppen ezért a legtöbb motorszerviz már szombaton nem is nyit ki. Így kb. mindenkinek hétköznap kell mindent elintézni, ennek megfelelően az időpontok is kitolódnak.
Nem akarok nevet mondani, de biztos mindenki tudja kire gondolok, gumi és motor szerviz Budapesten. Nos, hétvégén nincs nyitva ezért a hétköznapi időpontokat elkapkodják, pontosan 1 hónapot kellett volna várnom, és még akkor is szabadság kellett volna.... Na nem, ez így nem buli nekem.
Megrendeltem revotól az új hátsó M7RR-t, olcsóbb is a többieknél (még postával is), gondoltam a kereket kiszerelve felpattintja majd nekem valaki. Minden környékbeli lehetséges gumiszervizt felhívtam, majd az egyik fogadott is. Lecserélték a gumit, majd közli velem, hogy nem tudja centrírozni... Akkor miért cserélte le? (facepalm). Újabb telefonálgatásba kezdtem aznap délelőtt, de senki se ért rá. Honda kereskedésben csak ügyelet van, nincs rá idő, nem helyben szerelik a gumikat, és hasonló válaszokat kaptam. Kiábrándító, annak tudatában, hogy a gumi már a felnin volt, csak centrírozásról volt szó. Bubus mellesleg azt javasolta, hogy hagyjam a picsába, nem fogom érezni. Nem hagyott békén, mindenképpen meg akartam csinálni, majd az M5 bevezetőn A motorrad-nál szombat délután szó nélkül megcsinálták. Megjegyzem az egész szívás a félkarú lengővilla miatt volt, csak keveseknél van olyan adapter, amivel centrírozható a CB1000R kereke.
A Balkán trip után Erdély következett, addigra az első gumi is elkopott, ráadásul láncot is cserélni kellett, mert a gyári ~21e Km-rel elfáradt. Revotól megrendeltem a gumit, gyorsan és egyszerűen ment ez is. Ezt követően elkezdtem láncot keresgélni , mert akkor egybe kéne lecserélni az első gumival, lehetőleg Bubusnál.

A lánc kérdést megoldhattam volna olcsóbban is, de nem mindegy, hogy milyen kompromisszumot kell kötni érte. Az első lánckerék tuti gumis lesz, Hornet után nem követem el ugyanazt a hibát. A CB1000R-nek ráadásul fekete a hátsó lánckereke, akkor ne legyen már fényes az új se. Fekete hátsót nehéz találni, pláne szettben, Németeknél is a JT szett 6x e Ft-ra jött ki, plusz posta.  Több napnyi kutakodás után megrendeltem a gyári szettet és kész, ott nincs kompromisszum, tudom mit kapok 74e Ft-ért.
Rövid időn belül kaptam időpontot Bubushoz, lecserélte a gumit és a láncot, öröm és boldogság.


Gumicsere közben vettem észre, hogy az első fékbetét is közelít a cseréhez. Erdélyi túrát még talán kibírta volna, de nem szeretem kicentizni... Megint keresgéltem a neten és a következő árakat találtam: 
-Nissin (gyári beszállító): 26.018e Ft
-TRW: 35.602 Ft - ez már több a gyárinál
-Ferodo ST: 19326 Ft - Ez a legolcsóbb, a Hornetben jól szolgált, de a paksi pajtások nagyon szidják  ABS-sel. Lehet nincs összefüggés, de nem mertem megvenni.
-Gyári Nissin 33.800 Ft. 


Megrendeltem a gyári szettet, megint biztosra mentem. Ezért már nem mentem szerelőhöz, ennyit ki tudok cserélni én is. Lekaptam a nyergeket, megtakarítottam a dugattyúkat és ment a helyére az új betét.  Eleinte valami nem volt oké, Erdélyben a fékbetét kb 50-es sebességig nyikorgott. A túra végén azonnal szétszedtem és láttam ,hogy egy hangyafasznyit ferdén kopott a betét. Megint szétszedtem,újra kitakarítottam mindent , azóta nincs hangja.

Ősz elején költöztünk, a motor most már nem másnál fog telelni, hanem a saját garázsában, még autóval sem kell osztoznia, azok külön állnak. :-)
Az olaj augusztus végén volt 1 éves és 5e km-t futott.  A költözés miatt nem is értem rá vele foglalkozni, természetesen nem is volt lehetőségem motorozni, de elmélkedni volt időm. Nehéz döntés volt, de nem vezetem tovább a szervizkönyvet hivatalosan. Az olajcserét megcsinálom én magam, a szelephézagot meg hasonló szarságokat viszem Bubushoz.
Így is lett, szeptember végén megrendeltem a Motul 5100-at, abból is csak 3L kell bele (Hornetbe 3,7 ha jól emlékszem). Írtam a Wilkernek, érdeklődtem, hogy mennyibe kerül a gyári olajszűrő meg a leeresztőcsavar alátét. Még aznap válaszoltak, hogy 3990Ft +18x Ft a.  Igen ám, de azért jó lenne most már egy leszedő szerszám is hozzá, csak nyomatékkal kéne meghúzni a szűrőt. A gyári Honda szerszám 1e Ft.  Ez nem is sok, de aztán szólt Bubus, hogy van egy kedvezőbb megoldás, amit ajánlok mindenki figyelmébe. :D A legtöbb Honda motorhoz azonos méretű olajszűrő való. Érdekes módon a CBR1000RR-hez cikkszám szerint kapható olajszűrőhöz jár egy adapter is, ráadásul azonos áron, vagyis 3990Ft. :D  







Aztán eljött az olajcsere ideje. Leeresztettem az olajat, oldalt lecsavartam a olajszűrőt és szépen vártam, hogy minden csepp távozzon belőle. Komolyan imádom ezt a motort, eszméletlen egyszerű rajta minden. A Horneten azért egy kicsit szívás kiszedni az olajszűrőt, nem szerettem ott a leömlő környékén bénázni, aztán arra ügyelni, hogy rá ne folyjon egy kis olaj... Olajszűrőt betekertem gyári nyomatékkal (26Nm), majd a leeresztőcsavart új alátéttel (30Nm). Betöltöttem 3L olajat, beindítottam egy kicsit, éééés kész is. Kuvvajó ez a motor.

3 megjegyzés :

  1. Nos ezért is cserelem a gumit otthon.Nem nagy ördöngősség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sportmotor -> Zoli32.01, igaz? :D Beszéltünk róla valamelyik fórumon. Csináltatni fogok én is egy gumiszerelőt, aztán elfelejtem a gumisokat.

      Törlés
    2. Háhogyne.Mar két szett cseréjénél bejön a ára.

      Törlés