Csúszós a gyári ülés

Azt hiszem,  már korábban már írtam róla, hogy a CB1000R ülése fényévekkel jobb a Hornetnél Jobban bírom a hosszabb távokat, mint bármi mással előtte.  A feleségemnek viszont akadt egy kis gondja vele, amire sürgősen kell egy jó megoldás, amennyiben együtt szeretnénk motorozni.
A tavaly vásárolt Plus bőrruhában sajnos minden irányba csúszkál, kigyorsításnál hátra, kanyarban oldalra, fékezésnél pedig értelemszerűen rám. A Nitro-nál nincs ilyen gond, bár az én hátsómon van kevlár is, valószínűleg ezért.
A fenti gond orvoslására beszereztem egy szett használt ülést, a gyári hibátlant biztos nem fogom piszkálni. Gondoltam áthúzatom csak a hátsót, az elsőt meghagyom úgy ahogy van.  Első körben a Somoto Kárpittal vettem fel a kapcsolatot, mivel olyan sokan elégedettek vele, kértem is gyorsan egy árajánlatot. Már a levelem elején megjegyeztem, hogy csupán egy csúszásmentes anyaggal szeretném áthúzatni, ami lehetőleg hasonlít a gyári anyagra (ha van ilyen).

Somoto 24 órán belül válaszolt, tömören kifejtette a véleményét:

"Természetesen van olyan anyagunk ami tapadós, de egy áthúzás nem oldja
meg az utas problémáját.

Javaslom, hogy módosítsunk a szivacsozás kialakításán, hogy
megakadályozza az utas előre csúszását.

Szivacs módosítás + kárpitozás 26.500 Ft."

Értékelem a levelet, de természetesen kifejtetem, hogy minden irányba csúszkál az utasom, nem csak előre, hanem hátra is. Éppen ezért nem hiszem, hogy szivacs cserére lenne szükségem, és lehet azon kevesek közé tartozom, akinek nem tetszik az utólag erősen módosított ülés. Szóval újból leírtam, hogy mit is szeretnék, de választ innen kezdve nem kaptam... Értem én, hogy a szövet áthúzása nem akkora buli, nem termel akkora profitot, de 2 emlékeztető mail után csak illett volna annyi büffenteni, hogy nem vállaljuk, vagy mittomén. Azt hittem ez egy komoly vállalkozás...

Lépjünk is tovább, mert szerencsére akad más is a piacon, illetve más megoldás is. Írtam a Tommot-nak. Válasz nem jött a levelemre, de azért felhívtam pár nap után. Minden rendben ment a beszélgetés során, közölte is velem, hogy nincs ideje mail-t olvasni (akkor miért nyilvános?), a sima áthúzás pedig cakumpakk 20e Ft. Nekem még ez is sok, tekintettel arra, hogy a Somotonál 6500Ft-tal drágábban már szivacsozást is kapok. Szóval na...
Aztán kerek 1 hét után még írásban is megkaptam:

"Igen, van csúszásmentes műbőrünk, viszont matt lesz tőle a felület, így célszerű mindkét ülést áthúzni. Az ára 19990Ft/ ülés. Természetesen 5 év garanciával."
 
Találtam egy harmadik céget is, a neve Berger motor, aminek külön megörültem, mert helyileg Üllőn található, így akár személyesen találkozhatok vele. A honlapon található referenciák alapján nagyon rendben van. Árakról nincs semmi infó, szóval itt is levélben tettem meg az első lépést. Szerintetek kaptam választ? Hát persze, hogy nem. Felhívtam 1-2 hét múlva telefonon, szintén nagyon kedves volt. 14e Ft-ért húzza át a hátsót, de jelezte azonnal, hogy a gyári elsőtől nagyon elüt majd, nincs olyan, ami megközelítőleg is hasonlítana a gyárira. Ugyanakkor hozzátette, 28e Ft-ért áthúzza az elsőt is, és ez nem is hangzik olyan rosszul.  Ha belegondolok, hogy a Tommotnál 20e Ft-ért csak a hátsót csinálja meg.

Végül van egy jó megoldás arra esetre, ha nem szeretnénk egy kisebb vagyont kiadni a kárpitozásra. A Triboseat készít sok motorhoz egyszerű gumis hálót, amely bármiféle módosítás nélkül rögzíthetünk a hátsó ülésre. Feltűnő dolog, de mégse kerül annyiba, mint egy kárpitozás (5-6e Ft az ebay-en). Eleinte elképzelni se tudtam miként lehet rögzíteni az ülésre, aztán néhány youtube-os videónak köszönhetően megvilágosodtam. Leírni nehezebb lenne, nézd meg Te is, ha érdekel:



Végül nálam is ez lett a befutó, mert van sok más fontosabb, amire költenem kell közeljövőben. Ha tartósan megoldja a problémámat, akkor boldogság van. Ha nem, akkor Berger motor fogja nekem áthúzni szépen az elsőt a hátsóval.




Amúgy egy baráti tipp az összes cégnek. Ne legyen publikus a mail cím, ha nem akartok levelezni, nem bonyolult ez.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése