Az utolsó mohikán

A drága Hornetemet eladtam pár hete és beindult a gépezet a fejemben... mi a francot vegyek most.  Legyen újra 600-as? Vagy talán 3 hengeres, esetleg sor 4 ezres? "Nehéz döntés volt ,de döntöttem".


Nagyon tetszett nekem az utolsó szériás 600-as Hornet, akad is itthon pár eladó darab, de éreztem, hogy nekem most több kell. Ennyi erővel rendbe is rakattam volna a PC36 fényezését és akkor marad minden úgy ahogy van. Annyit nyertem volna vele, hogy nincs szívató, szebben ketyeg, talán még ABS is lehet benne, és modernebb a megjelenése a fényszóró miatt, de ennyi. Negatívumok közé sorolandó, hogy plusz teljesítményért komplett kipufogó rendszer kell, sport légszűrő, PC és padozás. Ez mint alaphangon 400-450e Ft. Mit kapok ezért? Nyavalyás 10 lovacskát...Vehetek rá komplett koffer szettet is, bár ez az összes kiszemeltre igaz.  Szóval ezért úgy voltam vele, hogy a lista végére került a Hornet mint opció.

A következő esélyes és egyben dobogós más gyártótól jött volna, amit 2014-ben mutatott be a yamaha, ez pedig az MT09. Az első széria még elmegy, a motorblokk egy igazi szemétláda, a szépségről meg órákat lehet vitatkozni. Végül azért nem lett befutó, mert egyszerűen nincs választék hazánkban, jóformán nincs használt eladó MT09. Persze volt 2-3 facelift előtti modell, ami külföldi papíros, vagy már honosítva lett, de én abból nem kérek. Továbbá az se szimpatikus, hogy a külföldi használt motor is 2 miska, az új ára a kereskedésben (faceliftes) 2,9m Ft... szóval na... kevésnek tartom azt a 900e Ft különbséget, akkor már megvenném az aktuális modellt. Hogy miért nem vettem meg? Nem tetszik, ennyire egyszerű. A fényezése mindegyiknek szép, de az a fényszóró nekem már too much. Na meg a rendszámtartó is egyenesen vicc...nehogymá' külön kittet kelljen vennem, hogy a 0km-es motornak normális helyen legyen a rendszáma. Szóval ez is kapufa.

"Az utolsó mohikán" megnevezés nem véletlen, az első helyen az utolsó szériás Hornetre hasonlító cb1000r állt. Volt már pár motorom, de ezredesem még soha. Gondoltam itt az ideje most erre összpontosítani, mert az Európai Unió egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásaival a motorok lökettérfogatának csökkentésével igyekeztek lépést tartani a gyártók. Többek között ezért tűnt el a piacról nagyon sok legendás motor, mint pl. a 600rr, és természetesen érintett a cb1000r is euro4 miatt... cccopás, nem? Persze ott van a Suzukinak az ezres naked-je, de nem az igazi valamiért. 
Szóval, elérkezett az idő, kell egy ezredes, és az Honda cb1000r legyen. Az oké, hogy már nem gyártják ,de a raktárkészletet természetesen kiüríthetik a gyártók. Itthon nem lehet már újat találni, eladták mindet, de Németországban még akad pár, még színben is lehet válogatni a 0km-es motorok között. Végül nem mentem ki, nem fért volna bele anyagilag, az úttal és a regadóval már 3,5 miska környékén lettem volna. Elkezdtem keresni a hahu-n, szerencsére több eladó motor van az MT-nél, de azért ez se kuvvasok.. Így is mindenfélét lehet találni, 1,7m Ft egy rozsdakupac, vagy a 2010-es motor, ami kevesebb, mint 500e Ft-tal olcsóbb a 2015-ös tesójánál...ez is vicces, nem? Oké, hogy keveset futott meg minden, de azért ez már túlzás, szerintem. 
Éppen ezért elhoztam a legdrágábbat a HAHU-ról, 2015-ös, első gazdás, szervizkönyves 17e Km-rel, full gyári, tricolor színben, ilyen nem jön minden nap szembe az utcán :D Azonnal beleszerettem, nagyon dögös, élőben és a próbakör után még jobban megtetszett. Tudtam, hogy ez kell nekem.

Megegyeztem az eladóval, megírtuk a papírokat, majd indultam hazafelé. Itthon konstatáltam ,hogy a gyerekek még alszanak (különben is mekkora rohadék vagyok, hogy apaszabin motort veszek?!?!), akkor gyorsan elviszem eredetvizsgára. Második telefonálásra találtam is egy helyet, 30 perc múlva mehetek Pécelre.  10 perc alatt végeztem, kifizettem 17e Ft-ot és megkérdeztem a srácot, hogy az okmányirodába van értelme még bemenni? Ma sokáig vannak nyitva, érdemes megpróbálni, mondta. Így is lett, bementem, kaptam sorszámot, 1 ember volt előttem, de ő is pont távozott, szóval mehetek be. Itt is kifizettem egy valag pénzt, de újabb 10 perc múlva már a nevemen volt a motor. Rohadt sokat fizettem, de legalább nem töltöttem ott a fél életemet, ez már fejlődés.
Remélem sokáig megmarad a motor, nem szeretnék 10 éven belül megint ilyesmire költeni. 

Most következik a extrázás, de csak módjával. Healtech fokjelző volt már rajta, azt nem kell venni.  Gyorsváltót meg az egyéb kacatokat egyelőre kihagyom, jól van így ez a motor. Viszont nagyon kéne egy szett koffer, egy hátsó doboztartó, de ez se lesz egyszerű. Továbbá egy kicsit hangosabb is lehetne majd, de a katalizátor marad a helyén, legálisba tolom :D

2 megjegyzés :

  1. Szép gép, gratulálok! Hogy bírod plexi nélkül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen:-) Az összes motorom naked volt eddig, megedződtem már :-)

      Törlés