Az első szerviz

Az első km-ek előtt láttam, hogy a lánc laza egy kicsit, állítani kellene rajta. Az első néhány napban nem foglalkoztam fele, kis se takartam a motort. Csak az járt a fejemben, hogy vennem kell egy hátsó emelőt, mert az egykarú villához a régi bike lift természetesen nem jó. Persze addig is történnie kéne valaminek, legrosszabb esetben elviszem egy szervizbe és beállítják nekem. Végül a Főnök rám írt, hogy igazából nem is kell hozzá semmi, csak a gyári körmös kulcs és oldaltámaszon beállíthatom. HOPPÁ!
Így is lett, a gyári a villa végén van egy 17-es csavar, azt meg kell lazítani, majd a körmös kulccsal szépen lehet feszíteni/lazítani. Nem volt még félkarúval dolgom, ennél okosabb megoldást kis se találhattak volna. Más motornál, ahol nincs középtámasz, kb. semmit se lehet emelő nélkül csinálni. A megfelelő feszesség után 74Nm-rel meg kell húzni és kész. Ezekre a gépekre piszok erős láncot raknak, valószínű, hogy nem hamar nyúlnak meg, de ha mégis, akkor azt az út szélén is bármikor be lehet állítani. Egyszerűen zseniális.


Mindenesetre az új emelőt megrendelem, bármikor jól jöhet.

Ezt követően jött az ismerkedés a nagy darázzsal, ami az előző bejegyzés témája volt. A két túra után ott tartottam, hogy vihetem 18 ezres szervizre a gépet. Lehet említettem, már nem is emlékszem, a motort úgy vettem, hogy vezetett a szervizkönyve, ezért ezt természetesen folytatnám. Karasnától és a Dreamtől is ugyanolyan árajánlatot kaptam, végül ez utóbbi nyert. Hogy miért? Mert a Karasna kedvezményeket ígért nekem, amit az ajánlatkérésnél jeleztem is, de ezek szerint mégse kapom meg. Ezek után természetesen csak a Dream jöhet szóba, mert eddig is oda járt a motor.
Szerencsére vannak olyan rugalmasak, hogy akár szombat délelőtt is lehet menni, persze előre egyeztetett időpontban. Belőttük az egyik szombatot, 10 előtt már a bejáratnál vártam, mindig pontos vagyok. Várakozás közben még jött egy görög rendszámos PC41-is. Köszönést követően elkezdtünk beszélgetni. Mondta a srác, hogy kiégett a tompított izzója és nem tudja kicserélni.  Nyitás után átadtam a motort, majd jött a görög srác, kézzel lábbal magyarázta, hogy mi a gond, segítettem egy kicsit, aztán hátra vitték a műhelybe az ő motorját is. Kb. 20 perc múlva visszakapta új izzóval, majd kérdezi a srác mivel tartozik, a választól majdnem dobtam egy hátast...SEMMIVEL! Ezt nevezem szolgáltatásnak! Le a kalappal!
Az én motoromra 2 órát kellett várni, ez idő alatt szépen átnéztem a kínálatot. Lecserélték a légszűrőt, minden olajat és olajszűrőt, a végén még le is mosták. Ezt nevezem szolgáltatásnak!  Most már csak motorozni kell, de lehet erre idén már nem lesz sok lehetőségem.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése