Hová a csomagokkal??

Talán ez az egyetlen negatívum a Hornettel szembe, ebbe nem jeleskedik az ezredes. Lehet kapni rá SHAD meg GIVI hátsó doboztartót, de ennyi. A többi puha megoldás, pedig azt nagyon nem szeretem.

Úgy döntöttem, hogy most nem szeretnék hosszú karos doboztartót, nagyon jól néz ki csupaszon a gép és nem szeretném elrontani az összképet. SHAD meg a Hepco & Becker készített egy un. „sport rack” tartót, amely a hátsó ülés helyére kerül. Ennek az az előnye, hogy textil táskákat/hengereket tehet rá rögzíteni, ugyanis a gyári hátsó ülés alatt nincs olyan kihajtható kampó, mint a Hornetnél volt, és nem szeretném a fényezést karcolni.  Boltban egy ilyen 150 euro + posta, ebayen sikerült találni egy szép használtat.



Magán a vas felületen van 4 furat is, ami be van dugóza gyárilag, mintha platni helye lenne.
Erre akár egy dobozt is lehetne rögzíteni, ami lehet nem a legszebb megoldás, de sok előnye van.

Előnye:
- könnyen eltávolítható, nem kell szerszám
- nem figyel ott a nagy givi tartókar
- jobb súlyelosztás a motoron

Hátránya:
- nincs hátsó ülés, utassal ez kapufa
- kérdés ,hogy a zár bírja-e a 13Kg-ot
- talán nehezebb felülni motorra

Elmentem a shoxba felpróbálni rá egy givi univerzális platnit, hátha az passzol, de sajnos nem volt szerencsém. A sport rack vége felfelé van hajlítva, így a givi platni nem tudott rendesen felfeküdni. Persze kerülhetne előrébb is a doboz, de akkor meg nagyon a hátamon lenne. Neten keresgélve találtam egy régi platnit, amelynek a zár részénél kevesebb anyag van, talán jobban elfér a hajlított végnél. Vettem is gyorsan egy használtat, de sajnos az se tökéletes, bár egy kis faragással lehet megoldható.


Így nézne ki a Givi V46 felszerelve:


Anno még a BMW motoromhoz vettem egy hátsó doboztartót használtan és volt rajta egy Hepco & Becker univerzális platni is. Szerencsére megtaláltam a padláson, majd hamar kiderül, hogy tökéletesen passzol a sport rack-re:



Ezek után az is megfordult a fejemben, hogy a givi v46-ot eladom és veszek helyette egy H&B dobozt, de hatalmas ráfizetés lenne…Továbbá aggaszt egy kicsit, hogy az ülés rögzítését nem erre találták ki, lehet a zár nem bírja ezt a súlyt.

Továbbá kéne koffer is, de erre a motorra már nem készítettek. Persze nincs lehetetlen, mindenre lehet csináltatni, de a kisiparos megoldásokat nem szeretem. Előre nem látható módon fogja összeb@szni a motort, túrán eltörik a hegesztés és mindig máshol, stb… ettől a szívástól biztosan szeretném magamat megóvni, volt már ilyenben részem.

Milyen lehetőségeim vannak?

1. SW Motech textil táska: német fórumon nagyon istenítik, volt aki Nordkapp túrára ment vele. Ha ott nem kapott esőt , akkor sehol. Ha ezek után ajánlja, akkor rossz nem lehet. DE!  Egyszerűen nem tetszik a rögzítése. Fent a hátsó ülésnél tépőzáras marhaság, majd lent az utas lábtartójára rögzíteni kell egy rudat, ami igazából a távtartó lesz. Lehet jó ,de nem jön be, és még piszok drága is…




2. GIVI 3D600: na, ez se olcsóbb, de nem is az a hagyományos textil. Kell ennek is egy távtartó, hasonló, mint ami a Hornet dobozokhoz adnak. Maga a táska nem textil ,de nem is műanyag, olyan átmenet. Persze azt se akarom elhinni ,hogy egy ilyen táska teljesen vízhatlan, de legalább kemény felületű, van tartása üresen is. A rögzítése hasonlít a koffer megoldására, gyorsan fel lehet rakni és kulccsal zárható (nem a zippzár).
Hátránya, hogy topcase tartó nélkül külön venni kell még a farokidom alá egy jó drága rögzítőt. Nyomtalanul csak a rendszámtartó lebontásával lehet eltávolítani...



Úgy néz ki, hogy más lehetőségem nem lesz, ezért egy kicsit szomorú vagyok, de van még 10 hónapom eldönteni ,hogy melyik lesz a tuti befutó, ha egyáltalán lesz. Azt se tartom kizártnak, hogy kap a sport rack egy nagyobb Givi "vízhatlan" hengertáskát, a tankra meg feldobok egy gyors záras tanktáskát, aztán mindent bezacskózok. Az biztos, hogy a nagy kényelemnek vége, a hornettel összesen 120l állt a rendelkezésemre, CB-nél ilyen sajnos nem lesz. A fenti opciók esetén jelentősen csökkenteni kell a súlyt. Arra is gondoltam, hogy veszek egy utánfutót, feldobom rá a motort, aztán az Alpokban valahol leveszem és megyek motorozni. Ennek az az előnye is lenne, hogy cellázhatok kempingben és sátorra sem lenne szükség, elférek a családi kombiban.
Persze most lehet sokan arra gondolnak, hogy miért nem azonnal dobozolható motort választottam. Nos, a válasz pofon egyszerű, fun bike kellett, amivel néha túrázgatok, és nem egy túramotor.

Foly. köv. keresem még a tökéletes megoldást.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése