Elég volt a szúnyog hangból!

Még csak egy ezrest sikerült motorozni a CB-vel, de már vágyom egy hangosabb dobra. Ennek több oka is van:
-  szép a gyári, de szebb egy sportdobbal
-  legyen több hangja, hogy halljanak

Az ötlet hallatán kaptam az ívet a feleségemtől, minek költök megint ilyen hülyeségre…Aztán különböző fórumokon is ugranak a „halljanak, ha jövök” megjegyzésre, mert a hangos dob inkább megijeszti például az autósokat. Nos, ez talán igaz is, amikor valaki tízezres fordulaton tolja az autók között, de ott ugye lépésben illik. Mindenki addig vélekedik így/hasonlóan, még át nem él egy gázolásos baleset, ahogy én.
17 évesen büszke tulajdonosa voltam egy gyönyörű tűzpiros 125-ös (vagy 150-es, mikor mi volt a vázra aggatva) Mz-nek. Nagyon szép motor volt, rettenetesen halkan járt, gyári volt rajta az utolsó csavar is. Egy nap beiratkoztam az egyik helyi autósiskolába „B” kategóriára, majd utána szépen tatásan 50-nel mentem hazafelé. Egy hosszú egyenes mellékutcában haladtam, amikor utolértem egy kerékpárost, aki a menetiránynak megfelelően a jobboldalon közlekedett. Már szinte mellette voltam, amikor egyszer csak befordul elém és CSATTTTT, esélyem se volt fékezni/kikerülni, nagyon elcsaptam szerencsétlent. Könnyű sérülésekkel mindketten megúsztuk, bár a hölgy kapott a fejére, volt egy enyhe agyrázkódása, és egy testnevelő tanárnak elég kellemetlen, ha nem tud egy ideig leguggolni. A motorom csak addig a percig volt szép, görbült/tört minden…sajnáltam szegényt.
A lényeg a lényeg, miután felvakartam a hölgyet az aszfaltról, csak annyit mondott ,hogy nem hallotta a motort, ezért bátorkodott hátranézés nélkül átmenni a túloldalra, mert az út túloldalán lakott a szerencsétlenje...

Szóval, kell több hang? A válaszom határozottan igen! Na nem annyira, hogy a város másik végéből hallják a motort, amikor reggel beröffentem, éppen ezért marad a katalizátor. Mondjuk a katalizátor azért is marad, mert nincs kedvem még összekötőcsövet is venni 50-80e Ft-ért, aztán padoztatni PC-vel 150-ért. Nyugaton le is lőnek a nyitott rendszerrel… Isten ments, én maradok street legal módban.
A motor vásárlását követően már elkezdtem böngészni, kíváncsi voltam a lehetőségekre. Árban valahol 70e Ft-tól 300e Ft-ig lehet mindent találni. Sokat gondolkoztam azon is, hogy milyen legyen, titán vagy karbon, mert a motor kereke fekete,  nehéz eldönteni ,hogy mi mutat jól mellette.

Ilyen lehetőségek vannak:
-    IXIL: sokan ajánlották az IXIL „dobot”, ami nem más, mint egy mezei cső, ráadásul duplán. Szerintem az nem sokat ér, az nem dob…katalizátorral lehet nem hangos, de akkor se…



-Bodis:  Sokan rajongnak érte, az árával kilóg a sorból, mert az majdnem azonos az akrával, pedig nem egy súlycsoport, na... Ez is E betűs, de őszintén szólva furcsa nekem, mert a hornethez pl. nem volt összekötő mintája. Vagyis a dobot, amit nekem „street legal” –ként akar eladni, sose tesztelték/mérték azon a motoron. Nálam ez bukta.



- Leo vince: szépnek szép, de a karbon és az aluminium között (nincs titán) kb. 100 juró különbség van, és a felfogatása sem tetszik


- SC project: ez már szimpatikus, kivehető a DB killer, az ára is elfogadható, de a Leo-hoz hasonlóan idétlen a felfogatása.


-Arrow Thunder: árban piszok jó, Olaszországból rendelve 110-120e Ft. A minőségre nem lehet kifogás, a formája tényleg egyedi, de akkor se ő az igazi. A Leo-hoz hasonlóan csak alumínium, nem titán. Ez igaz a feketére is, ami nem karbon, csak a vége. Szép így is, az ára miatt meg tényleg jó választás, de hosszas gondolkodás után letettem erről is. A felfogatása már elegáns, a lábtartó alá kerül egy konzol.


- nagyjából lehet sejteni, hogy melyik lett a befutó, bizony, megint az akra, abból is a karbon. Arrownál szebben kidolgozott tartója van, minőség, teljes karbon, kivehető killer. Igaz hosszabb, mint a többi, talán ez a legnagyobb összes rávaló dob közül, de mégis ez tetszik a legjobban. Az ára viszont több mint felháborító...
Ha csak a Karasnánál lehetne kapni, akkor tuti nem veszem meg, ugyanis ott egy nyavajás dob 290e Ft… KETTŐSZÁZKILENCVENEZER! NORMÁLIS?
Értelemszerűen elkezdtem góglizni, használtat találni szinte lehetetlen. Ha van, akkor olyan drágán adják, hogy a kis különbözetért inkább újat veszek. Találtam Svájcban többet is, pont a közelben voltam üzleti úton, de kézipoggyászba már nem fért bele, postával még VÁM-ot is fizetni kell.  Aztán a második svájci már tök olcsó volt, kijött volna ~96e Ft-ból. Eredetileg 310 CHF-ért hirdette, nekem már 320 EUR-ért akarta eladni, így szeretnek pénzt váltani a grützik...mondjuk ennyit is megért volna. Bázelben lakott az ipse és rohadtul nem akarta postázni… Persze próbálkoztam, van Zürichben ismerősöm, ha arra jár, akkor dobja be oda, vagy postázza oda, akkor majd valahogy hazakerül okosba, de nem... A nyomorult amúgy postázhatta volna Németországból és Franciaországból is, mert Bázel pont a határon,ebben az esetben VÁM-ot is megspórolhattam volna. Végül belement, de csak Zürichbe küldi, azt is 80 Euróért… hát akkor mondtam, hogy húzza a f….ra, mert 80 euróba még a benzinköltség se került Bázel és Zürich között.  Nincs üzlet.  Bár, ha Magyarországra postázta volna ennyiért, és tényleg nem terhelt volna engem plusz költség (mert EU területéről adja fel), akkor még talán meg is vettem volna, de így csak le akart húzni…mintha a svájcinak nem lenne pénze. Na mindegy.
Németeknél is találtam használtat, azt írja csak egy kis karc van rajta, ezért 500 juró…



Aztán csökkent 430-ra is az ára, nyilván kuvva nagy rá a kereslet, egy újszerű motorra nem veszek sérültet. Anno az idősebb Hornetre se vettem volna ilyet. Ráadásul nem is karbon, szóval marad ott.
Aztán akadt 635 juróért szép keveset futott karbon is.

Írtam is a gazdájának, hogy 500 eurót vagyok hajlandó adni érte, de ő maximum 20-at enged, többet nem. Azért ez is jóval kevesebb a Karasnánál, de akkor miért nem vettem meg? Nos, azért, mert az olasz ebay-en 700-ért teljesen újat kapok, ráadásul nincs szállítási költség az EU-ban. A fent leírt hosszas vacakolás után úgy döntöttem, hogy akkor ezúttal megveszem az újat, a használtat meg adják el másnak… 700 juró átszámítva ~215e Ft, ami így is 75 ropival kevesebb, mint itthon.  Nem tudom miért jó ez a gátlástalan lehúzás nálunk. „Sajnos” tudom, hogy mennyi a nagykerára a dobnak, innen kezdve tényleg túlzásnak tartom és csodálkozom, hogy az Akra ezzel nem foglalkozik. Vagy talán nem érdeke, hogy többet adjanak el?

Lényeg a lényeg, megint Akra, boldogság van, remélem ezzel se lesz gond 10 évig :D Hát nem gyönyörű? :D

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése