Már megint Akra :D

A helyzet az, hogy a „bálnapénisz” kipufogó eltávolításával sajnos nincs semmi, ami a katalizátort takarná, és sajnos szükség lenne valamire, mert nem egy szép látvány oldalról.  Persze azt is lehetne polírozgatni autosollal, de nem tart örökké, évente 1-2 alkalomnál többször biztos nem fogom megcsinálni. Mit lehet tenni? Nos, erre is van orvosság, csak fizesse meg a hülyéje (elsősorban magamra gondolok :D ).


A neten böngészve több megoldást is találtam, ahogy anno a kipuffantónál.
Az abszolút low budget megoldás, ha bemegyek egy barkácsboltba és veszek egy hőálló festéket fekete színben, majd lefújom vele az egész katalizátort. Ezt követően nem lesz feltűnő, nem színeződik, és nem kerül többe 1500-2000 Ft-nál.Természetesen nem ezt választottam, semmit se fogok házilag festegetni.
Több gyártó is készít hozzá karbonból/aluból hővédő borítást. Persze itt nincs mit megvédeni, csak ezt a nevet kapta valamiért. Egy mezei borítás, vagy katalizátor takaró, vagy valami hasonló megnevezés lehet jobb lett volna, de lehet a hővédő vagányabb, tudja a fene…

Ez volna az Arrow heat shield-je...megpróbálták, de nem sikerült.


Mivv heat shield... milyen buta lemez ez már?!

IXIL.. Tudjuk ,hogy ez a márka véletlenül se a prémium kategória ,de az a heat shield... mint amikor a udvarban találok egy darab alumíniumot, amit 1-2 éve hajítottam el, aztán hirtelen felhányom a motorra...sehogy se passzol
Készít még az SC project is, ami küllemre hasonlít az akrára, még az ára is majdnem annyi. Erről hirtelen nem nem találtam képet, pedig korábban láttam valahol.

Szóval, aránylag nagy a választék, árban is széles a paletta, de megint csak az Akrára esett a választás. Lehet velem van a gond, de nem merek már mást megvenni. Ha veszek valami olcsóbb, kevésbé neveset, félek, hogy valami nem az elvártnak megfelelően fog kinézni, nem olyan az állása, vagy mittomén. Ezért úgy vagyok vele, hogy jöjjön a garantáltan csalódásmentes prémium, ezzel megspórolok magamnak  egy kis időt, ideget, és pénzt, mert garantáltan nem kell visszaküldeni. A borítást végül attól az eladótól vettem, aki a kipufogót is eladta nekem. Igaz nem volt ilyen az ebay-es termékei között, de azért rákérdeztem, hátha ezt is tudnak szerezni. A support része hihetetlen, rendkívül gyorsan reagálnak. Szinte 1-2 órán belül megbeszéltünk mindent ebay-es levelezőn keresztül. Még alkudni is sikerült egy leheletnyit, ha már ebay nem kap egy falatot se az üzletből  :D
Felszerelése igen egyszerű, ugyanis a blokk alatt marad egy üres csavar hely, amelyik eredetileg a gyári kipufogó első felfogatása volt. Ide kell a tartót felcsavarozni, majd erre rögzítjük a karbon borítást. Nagyon minimálisan alul látszik a katalizátor, de gondolom elsősorban biztonsági okokból. Gondolok itt arra, ha véletlen felakadnánk valamire, akkor a katalizátor leér, de legalább nem tépi le a karbon borítást, vagy kiszakítja a menetestől a blokkból.
A képen nem az én motorom látható, az enyémet később fogom felszerelni
Remélem idén lesz még időm felszerelni .

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése