Bőr dilemma



A ringes csúszás után nem vált használhatatlanná a bőrruhám, de nyilván nem is olyan esztétikus, mint előtte. Bőven volt időm azon gondolkozni, hogy mi legyen, vegyek-e újat, ha igen, akkor pontosan mit?!

Gondoltam megvárom a karácsony előtti akciókat, hátha lesz valami fincsi leértékelés. Így is lett, de csak egy helyről olvastam nagy árzuhanásról, azt pedig a superzone-nál volt. El is mentem annak reményében, hogy lesz valami szép Berik vagy Arlen ness kedvező áron, de sajnos nem volt választék és a raktárkészlet sem volt igazán leértékelve. A mugen viszont tényleg olcsó volt, szinte elbizonytalanodtam, annyira szuper áron tolták. Aztán minden alkalommal lebeszéltem magam róla, amikor eszembe jutott a mugen csizmám szétfoszló belsőjére, vagy a kesztyű, ami rommá szakadt a Hungaroringes csúszásnál. Ezek után tényleg okkal nincs bizalmam a márkában. Más komoly akcióval nem találkoztam, pár nevesebb márkánál akadt 10-15%, de még úgy is durván drága, persze tudom, a minőséget meg kell fizetni.

Szóval, nagy keresgéléssel telt el a karácsony, aztán januárban úgy döntöttem, hogy nem költök most egy kisebb vagyont ruhára. Ha most vennék egy Dainese vagy Alpinestars ruhát, akkor milyen gáz már mellette az olcsónak számító mugen csizma és a kesztyű (lehet csak én gondolom így). Bármelyik minőségi csizma és kesztyű pluszba még 100-150e Ft, szóval inkább szkippeltem az egészet, 400e Ft most sok lenne karácsony után. Ezért úgy döntöttem, hogy rendbe kell tenni a Nitro-t, kevesebbe kerül, kap 1-2 évet, aztán idővel veszek valami komolyabbat.
Tovább erősítette a döntésemet, hogy a Nitro nem egy gagyi bőrből készült és rendesen összevarrták. Már nem is emlékszem, hogy milyen sebességnél estem a ringen, de a varrás sehol sem szakadt szét, egyedül a bal karnál és a fenekemen kopott ki a kevlár.

Sok ismert cég foglalkozik felújítással, mint pl. a Katayunga, de róla az utóbbi időben csak rosszat lehet hallani. Bevallom nekem sem volt túl szimpatikus, amikor a Hornetre való tankbőrt akartam felújítani. Telefonon egyáltalán nem volt kedves és rendkívül körülményes, mellesleg a tisztítás/festés annyiba került volna, mint az új tankbőr.  Nem lakunk messze egymástól, de így is csak postázni lehetett volna, hab a tortán, hogy nem is válaszolta meg minden kérdésemet.
A befutó ajánlások alapján Cölöp Művek lett, Cegléd sincs olyan rettenetesen messze, szombaton is nyitva van, tehát elvihetem személyesen. Az egészet megelőzte egy rendes levelezés is, megközelítő árajánlatot is kaptam, ami végül 1-2e Ft-tal lett több ott a helyszínen. Amúgy a weblapon található referencia több mint meggyőző.
Január közepén el is vittem, mindent megbeszéltünk, előreláthatóan 1,5 hónappal számolhatok míg elkészül, de ez egyáltalán nem gáz, elvégre még tombol a tél. Aztán 2 hét után csörög a telefonom, Cölöp Művek keres, idő előtt elkészült minden. Ezt nevezem szolgáltatásnak! :D
A szakadt kevlárokat cserélték, ezek dobták meg a legjobban a végösszeget. Megerősítették a varrásokat, a nadrágon már görbült a cipzár, ezt is cserélték. Végül kapott egy komplett tisztítást és festést. Nem árulok el nagy titkot, a kopott felületet nem lehet feltölteni. Csak cserével lesz olyan, mint régen, de egy festéssel az összkép már fényévekkel jobb és egy esést biztosan ki fog bírni.






Végül még jót beszélgettem a Marikával, Ő tudja a legjobban melyik szerelésre érdemes pénzt áldozni. Igazolta azt, amit eddig is sejtettem az olcsóbb ruhákkal kapcsolatosan. Mutatott nekem néhány javított és javításra váró olcsó és drága bőrruhát, nem hittem a szememnek, a márkásnak nem csak az ára több.
Az utóbbi időben több fórumon téma volt a mugen és a shox ruházat, sokan fényezik, hogy milyen jó, több éve használják, blablabla…A ruha nem akkor fog leszakadni rólunk, amikor a motoron ülünk, hanem amikor mellette csúszunk. Tudom, hogy minden pénztárca függő, de a motorozás drága hobbi, és ne higgyük azt percig se, hogy egy gagyi olcsó és szép ruha ugyanazt nyújtja, mint egy márkás.  Ha minőségre vágynánk, akkor Spyke, Berik, Arlen ness, Dainese, Alpinestars, ezeket ajánlják a szakemberek is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése