CB1000R-hez ilyet már nem kapsz újonnan...


Már az elején megfogadtam, hogy nem költök sokat a motorra, de be kell látnom, ezt nem sikerül betartani. A következő ellenállhatatlan kiegészülő az üléstakaró (hétköznapi nevén üléspúp). A Horneten volt, de egyszer se raktam fel, majd el is adtam, mert nem passzolt tökéletesen a gyári szín, fényezni meg nem volt kedvem. A motorkiegészítők ezen része nem is érdekelt tovább, de Devidzon nagyon szeretett volna egyet és addig beszéltünk róla, hogy végül nekem is megtetszett.  A hátsó ülés teljesen független az elsőtől, vagyis kompletten a hátsó ülést váltja le, nem csak egy mezei borítás magán az ülésen, teljesen belesimul a farokidomba. Jó, akkor nekem is kell egy – gondoltam magamban -  és itt kezdődtek a gondok...
Elkezdtem bújni a netet, volt is 1db 50€-ért, ezt még Devidzonnak intéztem volna, de a köcsög eladó nagyon nem akart a kis csóró keletiekkel üzletelni. Eleinte működött a kommunikáció, de amikor a banki adatokat kértem az átutaláshoz (mert paypal kuvvára nem játszik), akkor hirtelen csend lett. Másnap reggel írtam egy emlékeztetőt, nyomtam a vakert miszerint utalnám a zsét, blablabla… válasz sajnos nem jött, aznap délelőtt törölte is a hirdetést. Akkor még pozitívan álltam a dologhoz, biztos miattam, de délután sem büfögött vissza semmit és felment bennem a pumpa. 24 óra várakozás után szépen elküldtem az anyjába...én úgy érzem, hogy mi már megegyeztünk, nem adta meg a lehetőséget a fizetésre, plusz a végén megjegyeztem, hogy a dupláját is kifizettem volna, csak hogy egye a penész azt a szemétládát…
Ezt követően írtam a Dream-nek, körülbelül tudom mennyibe kerül az új, de jó lenne pontosan is, hátha még elfogadhatónak tartom. A megszokott módon rövid időn belül jött is a válasz, pontosan 53998 Ft. Én valahol 60-at olvastam, ez egy fokkal jobb, de így is rohadt sok egy sz@ros műanyagért. Tipródtam rajta 2-3 napig, mint a szarógalamb, osztottam szoroztam és végül az újra esett a választás. Nagy büszkén csörögtem a Dreamnek, szuper minden, rendeljük meg, 30% előleget utalni kell – mondja az eladó -  és miközben ez elhangzott rögtön követte az a bizonyos „ohhh”…A Honda rendszer rendelhetőnek jelzi, de sehol sincs már raktáron..SEHOL!(B+!!) Ilyet még nem b@sztam. Több német kereskedővel is kapcsolatba léptem, de nincs és nem is rendelhető. Éppen 3 éves motoromhoz nem kapok már gyári kiegészítőt, ez azért kiábrándító egy kicsit.
Jó, marad az ebay, vadászni kell. Az 50€-os után felkerült egy 170-ért és pár órán belül törölték. Talán meggondolta magát?! Vagy tényleg eladta valakinek, aki hasonló cipőben járt? Fingom sincs, de piszkosul bosszantott a helyzet.
A megfigyelőt beállítottam a létező összes helyre. Ebay.de/.ch/.fr/.it/.co.uk, ebay kleinanzeigen. stb… Angliában találtam is egy nem hétköznapi darabbot, ugyanis azt személyesen Mr. TT, vagyis John McGuinness szignózott. Tudniillik Mr. TT 23x nyerte meg Honda motorral az Isle of Man versenyt. Ez így értékesebb? Természetesen!  Jól meg is figyeltem az aukciót, de hagytam a paksi pajtást érvényesülni, régóta keres, legyen akkor az övé. Sajnos Rövid időn belül túllicitálták, többet nem akart érte adni, én meg úgy voltam vele, hogy a végén csak tolok rá pár fontot, hátha...  Sajnos nekem sem volt szerencsém, ráadásul drágábban ment el, mint amennyibe az új púp került egykor. Bazzze…



Végső elkeseredettségemben írtam a Honda importőrnek is, ha Ők nem tudnak segíteni, akkor senki. Első körben burkoltan és diplomatikusa kifejtettem a nemtetszésemet. Aztán szinte úgy könyörögtem a segítségért, hogy a végén majdnem az én szemem is megkönnyezett. Nem számítottam gyors válaszra, de másnap levelem érkezett, nem is akármilyen:

Tisztelt XY!
Köszönettel vettük megkeresését motorkerékpárjával kapcsolatban.
Az eredetileg ehhez a modellhez ajánlott üléstakaró már valóban kiárusításra került, és a gyártását is beszüntették. Azonban egy másik cikkszámot tudok ajánlani Önnek, ami nagy bizonyossággal ugyanazt a kiegészítőt takarja, valószínűleg csak a beszállítója más.
Kérem, fáradjon be valamelyik márkakereskedésünkbe, ahol kollégáink készséggel megrendelik azt Önnek. A termék belga raktárkészleten elérhető, beszerzése két munkanapot vesz igénybe. Természetesen a felelősséget vállaljuk, amennyiben mégsem megfelelő az üléstakaró, következmény nélkül visszaküldhető.
Az új cikkszám: 08F71-MFN-L00ZC
Szíves együttműködését megköszönve

Szóval a fenti levél alapján megint csörögtem a Dreamnek. Érdekes a dolog, mert ezek az üléspúpok valahol Belgiumban celláznak, a Honda rendszerben a Dream nem is látja a raktárkészletet, csak hogy létezik. Gyorsan meg is rendelték, majd nagy meglepetésemre az is kiderül, hogy a 53998Ft helyett "csak" 36.684 Ft!! Kaptam mailben egy képet is, amit a belső rendszer mutat. A képet nézve talán matt? Nem érdekel, jöjjön, nekem nincs mit veszíteni, neten sajnos cikkszám alapján sem találtam bővebb infót.



Pár nap után megérkezett, sajnos beigazolódott, amit eddig is sejtettem, matt lakkozása van. Ennek ellenére megvettem, mert kaptam még 10% kedvezményt is, így ha fényezni is kellene, akkor is megáll a buli az eredeti árában.
Eltelt pár nap, aztán eljutottam a motorhoz is. Sajnos sötét volt már, de a jól megvilágított garázsban azért sikerül alaposan lecsekkolni. A szín tökéletesen passzol, megmondom őszintén, hogy még így is jól néz ki, ha matt maradna a felülete. Persze nem marad, de azért nem olyan gáz na... 





Rá nap múlva megint volt szerencsém a géppel találkozni, akkor szépen kitoltam a hóba, hogy napfény mellett is megnézzem. Így is jól néz ki, a szín rendben van.




A következő dilemma, hogyan lehet belőle fényes fehér. Bubusnak volt egy jó ötlete, miszerint polírozzam fel fényesre, van olyan vastag lakk rajta. Végül csak a lakkozásra voksoltam, de kéne egy jó szakember, aki meg is csinálja. Találtam egyet a közelben, megnézte és megegyeztünk. Próbáltam leszedni a gumiborítást róla, de nem sikerült, mert az valami spéci kétoldalas ragasztóval is rögzítve lett, nem akartam letépni. Semmi gond -mondta a szaki- nem lesz vele gond, szépen leragasztja. Azt ígérte, hogy kb. 1 hétre lesz szüksége, de 2 nap múlva csörgött a telefonom. Az eredmény lenyűgöző, tükörsima, nem narancsbőrös.


Maga a lakkozás nem volt olcsó 10e Ft-ért, de abszolút minőségi, mellesleg azóta már a Hornetem tankja is ott vár a sorára, hamarosan az is elkészül, remélem szép lesz.



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése