Navi gond letudva


A Horneten használt Garmin Zumo 350lm természetesen megmaradt, amit valahogy fel kéne varázsolni a CB-re. Annyi változás van a dologban, hogy nem akarom a darázshoz hasonlóan állandóan fennhagyni a motoron. Ha nincs rá szükségem, akkor a tartóját se lássam feleslegesen.
A Hornetnek valamiért jól állt a dolog, a műszerfal formája miatt tökéletes helyet kapott a gipro, az MM5, és még a Garmin is. Sok volt már a kütyü, de szerintem tökéletesen illeszkedett minden a környezetbe.

Más a helyzet az ezresnél, itt ugyanis sokkal kisebb a műszerfal, kevés jó hely van rajta, esztétikusan nem sok dolgot lehet rá pakolni. Ennek megfelelőn nem is akartam felrakni a ram mount bilincset a kormányra, mert a hétköznapokban ronda lenne a kormány környéke. Persze megtehetném azt is, hogy minden alkalommal lecsavarozom, de az nyűg, idő, és pont akkor nem tudok vele foglalkozni ha sürgősen kell mennem valahová. Továbbá arra is ügyelnem kell, hogy a meglévő tanktáskák mellett kényelmesen elférjen. Leginkább az sw motech sport evo-nak lehet útban, amit úgy rögzítettem, hogy a lehető legközelebb legyen a kormányhoz.


A Ram mount kínálatában sok megoldás létezik motorokhoz, a bilincsen kívül van egy menetes gyors rögzítő, amit bármikor könnyen felrakhatok a kormányra, de az egész magassága ~11 cm. Mérete miatt nem túl esztétikus, az se mindegy, hogy használat közben mit látok.


Létezik egy tükör menetes részéhez helyezhető gömb is, van is egy itthon, még anno goprohoz vettem. Ez tök jó megoldás, de a végtelen precizitással megáldott szememet rendkívül zavarná, ha az egyik tükör 4-5 mm-re feljebb kerülne (zavart a Hornetnél is).


A legjobb és legesztétikusabb megoldásnak a gyári kormányrögzítő csavart helyettesítő H-Bar bizonyult. A gyári csavarok eleve süllyesztve vannak, így a hosszú tartó éppen kilóg, gyakorlatilag csak a gömböt lehet látni. Ez nem csúfítja el (szerintem) az összképet, a kormány szabad marad, és szerencsére a csavarja is fekete, vagyis alig feltűnő.





A Garmin navigációhoz való tápkábellel is kezdeni kellett valamit, mert a GPS tartót csak úgy tudom eltávolítani, ha a kábelt elvágom valahol és csatlakozóval kötöm össze.. Sajnos olyan hülyén csinálták meg a navi tartóját, hogy kompletten le kéne csavarozni a Ram gömböt a hátfalról, ha le szeretném szedni. Pontosan ezért döntöttem úgy, hogy akkor szépen elvágom a tank környékén és egy univerzális vízálló csatlakozóval oldom meg, úgy bármikor szétszedhető lesz. Mindent bepozicionáltam, előkerült a csípőfogó, aztán kattt... Elvágva láttam milyen hülye kábellel van dolgom...Szóval megy a táp, annak van egy szigetelése, majd azt kívülről körbeveszi a test. Hirtelen elképzelni se tudtam, hogy erre miként fogok csatlakozót rakni, de sikerült megoldani. hosszabban megvágtam a külső szigetelést, összesodortam a testet és így megy be két külön szálon a csatlakozóba. Nem a legesztétikusabb, de a célnak megfelel.





Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése