Balkán túra v2 - 1. nap - Bosznia

Pontosan 4 éve jártam utoljára Montenegróban, ezért is invitáltam a paksi pajtásokat erre az útra. Ideje megtapasztalniuk, hogy az Alpokon kívül is van bőven izgalom, nem is akármilyen.
Körülbelül ¾ év tervezgetés után végre eljött a nagy nap, megint mehettünk túrázni, ráadásul én először mentem a CB-vel hosszú útra.

Június 18-án reggel 6 órakor indultam, kivételesen autópályán mentem, mert az M5 és 4-es út közötti fizetős M0-ás szakasz miatt legalább 30 percet veszítettem volna, ha elkerülöm, és mivel országos matricát vettem, ezért szépen le is mentem Paksig. Itt megjegyezném, hogy plexi nélkül 130-ig igen jól elvoltam a motoron. A cimbikkel a paksi OMW kúton koccantam, gyorsan párosítottuk az interphone-t, aztán irány Mohács.


Hamar megérkeztünk a határra, az egész úton egyedül ott vetették le velünk a sisakot, bár ezt is csak a horvát határőr kérte. Aztán igazolványokat nézve kicsit viccelődött, tört angollal egész jót beszélgettünk (kivételesen én tudtam jobban :D ) A horvát szakaszt viszonylag hamar letudtuk, rövid időn belül már a bosnyák határon találtuk magunkat. Sok jó dolog innen kedve nem maradt meg bennem, próbáltunk haladni, Szarajevóba nem mentünk be, keleti irányba elkerültük el, de ez nem volt egy jó döntés.  Sok egymást érintő településen mentünk keresztül, mindenhol 50-es tábla of kórsz, rettenetesen unalmas volt, mindez kemény hőséggel megspékelve. Aztán végre megérkeztünk a 19-es útra, ahol már igen jót lehetett motorozni, de az öröm nem tartott sokáig. Sajnos elég komoly felhő jelent meg felettünk, aztán rendesen meg is szórt minket.

Tető alatt igyekszünk felhúzni az esőruhát, innen még 30 km a célig


Szerencsére vettem csizmavédőt, így az nem ázott be annyira, de lusta voltam lecserélni a tavalyi esőruhát, gondoltam idén csak nem kapunk már belőle, jól megszívtam… A legrosszabb az egészben, hogy a Visegrad (BiH) és Foca között iszonyatosan nyomvályús volt az út, elképzelhetitek, hogy mit kaptunk a szembejövő autóktól, gyakorlatilag majdnem levert minket a motorról. Szerencsére nem tartott sokáig, pár km után megérkeztünk az első szállásra, gyorsan ledobáltuk a ruhánkat és átvedlettünk nyárias szerelésbe, majd ezt követte a őszi meleg cucc is, mert elég hideg volt. Vacsorára pedig egy ugyanolyan grilltálat kértünk, mint amit 4 éve ettünk, isteni volt. Mindezt leöblítettük pár üveg bosnyák Nektar söröcskével, ami a srácoknak is nagyon bejött. Vacsora után persze az előrejelzést nézegettük, aztán konstatáltuk, hogy másnap is szar lesz az idő. Talán 22 óra is lehetett mire kidőltünk, de igazán jót nem tudtunk aludni. Valamikor hajnali 2-3 óra körül felkeltünk, mert mindenkiről szakadt a víz. Hiába faház, pár óra alatt elhasználtuk a zoxigént. Végül kinyitottam az ajtót az ágyam mellett, de visszaaludni nem tudtam azonnal, iszonyatosan bosszantott, hogy továbbra is szakad az eső. Végül 1 óra bosszankodás után azért sikerült még egy kicsit pihenni.
Foca - Autocamp Drina

Azt mondta, emlékszik rám. Nem volt túl meggyőző, de azért jól esett :D Ott készül a finom vacsora.

Balról a harmadik ajtó volt a miénk, amely a 2-es számot tartalmazott. Bonyolult dolog :D

 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése