Balkán túra v2 - 2. nap - irány Montenegró

Reggel 6 körül keltünk fel, napsütésnek nyoma sem volt, de legalább nem esett az eső. Pont reggeliztünk, amikor újra elkezdte szórni a környéket…fukk…Kifizettük a szállást, majd szépen elindultunk a határ felé. Valahol azt olvastam korábban, hogy felújították Foca és a határ közötti utat, de biztos félreértettem valamit, mert az továbbra is szar volt. Az egész szarságot megspékelte, hogy az aszfalt is igen sáros volt, amit rendesen feláztatott az eső, majd szépen felcsapta a gumi.


Nem tudom mihez hasonlítani ahogy akkor kinéztünk, gusztustalan, a határra full retkesen/sárosan érkeztünk meg. A motor, amit az út előtt rendesen megtakarítottam vastagon sáros volt. Nem láttam még ilyen koszos naked motort, de lehet endurót sem.

A határon gyorsan átjutottunk, következett végre a túra izgalmas része, szerencsére itt már nem esett, így ledobtuk az esőruhát.  Piva kanyon csodálatos, erről már korábban írtam, majd Pluzine környékén az időjárás is megtisztelt minket egy kis napsütéssel.

Itt tankoltunk egyet, még magyarokkal is találkozunk. Ezt követően megtámadtuk a Durmitort, sajnos csak pár foltnyi hó volt már, de így is csodaszép, jó sokat fotóztunk. Igazán új és izgalmas nekem Zabjlak után volt. Megnéztünk a Tara hidat, nem is értem ,hogy 4 éve miért nem erre mentünk. Az egyik híd mellett található büfénél pihenve elfogyasztottunk egy jégkrémet kávéval.  Majd csak aztán tűnt fel, hogy itt a híd környékén több helyen is le lehet ereszkedni a völgybe fémhuzalon, mindössze 10 juróért. Sok km volt még előttünk, ezért ez kimaradt, de jövök én még erre :D



Éppen elhagytunk a Tara hidat és máris vert minket az eső, ezt már tényleg nem akartam elhinni. Nem is tudom pontosan meddig tartott, talán Podgoricáig, azt hiszem tankolás közben dobtuk le az esőruhát.

A főváros után megnéztük a montenegrói „Dunakanyart”, aztán megcéloztuk a szállásunkat Budvában.
Rendkívül puccos helyet találtunk, amit a booking.com-on előre lefoglaltunk, a motorok kamerával megfigyelt garázsban álltak.
Fürdés után a tengerpart felé vettük az irányt. Megnéztünk pár étterem kínálatát és kiválasztottuk a legszimpatikusabb helyet.  Azt hiszem sonkás pizzát rendeltünk és volt rajta olíva bogyó is, amit nem szeretek, de ott akkor valamiért nem érdekelt. 4 éve nem ittam sört, de ezt most bepótoltam a srácokkal. A felszolgáló ajánlásával Niksico-t fogyasztottunk, ami igen jól esett a nagy hőségben.
Szállás felé sétálva volt útközben egy nagynak mondható bolt, kb. akkora, mint nálunk egy Spar. Majdnem vettem sört is, de aztán Devidzon komám rátalált a következő itókára:

Nem, ez nem alkoholos, annál sokkal jobb. 100%-os gyümölcstartalom, több ízben is volt, brutálisan finom. A végén több fogyott belőle, mint sörből. Aztán közel a szálláshoz volt egy péksüteményes, ami este 22 óra környékén is nyitva volt és tele volt finomsággal a pult. Mivel az apartmanban nem volt reggeli, ezért jó volna reggel indulás előtt falatozni valamit. Teljesen lefagytunk, amikor kiderül, hogy non-stop pékség.
Az alvással nem volt gond, mert volt klíma az apartmanban, a vacsora ideje alatt lehűtöttük a szobákat. Sajnos az öröm nem tartott sokáig, mert megint hajnali 2-3 körül megint iszonyatosan melegem volt, de kinyitottam a erkélyajtót és minden rendben volt, még aludni is tudtam.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése